30 Δεκεμβρίου 2010

ΚΟΣΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ

 

Το κόστος λειτουργίας ενός φορτηγού (ΦΔΧ/ΦΙΧ), υπολογίζεται από τους περισσότερους επαγγελματίες εμπειρικά. Επικεντρώνεται στην αξία του τονοχιλιο-μέτρου (που απορρέει από την φορτωτική) σε σχέση με την εκάστοτε τιμή του καυσίμου.

Οι πιο “ψαγμένοι” που συνήθως έχουν περισσότερα από ένα ή δύο αυτοκίνητα αναφέρονται στην τελευταία πενταετία ακόμα και επταετία, αναλογικά με τον κύκλο εργασίων της τελευταίας φορολογικής περιόδου. 

Μολαταύτα ο υπολογισμός του κόστους λειτουργίας καθώς και ο υπολογισμός του κόστους δρομολογίου υπολογίζεται με βάση τα παρακάτω.

  • Το κόστος λειτουργίας φορτηγού αναλύεται σε Α+Β+Γ όπου:

Α. ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ

(Υπολογίζονται σε ετήσια βάση):
   1. Σύνολο των αποδοχών του οδηγού, δηλαδή μισθός (x 14), ταμείο (x 14), τυχόν υπερωρίες, νυχτερινά, ειδικά επιδόματα κ.λ.π.
  2. Ασφάλιστρα.
  3. Τέλη κυκλοφορίας
  4. Έξοδα διοίκησης (το συνολικό κόστος γραφείων, υπαλλήλων…διαιρούμενο με τον αριθμό των φορτηγών αυτοκινήτων της επιχείρησης δίνει το κόστος διοίκησης που επιβαρύνει το κάθε φορτηγό)
  5. Ετήσιες αποσβέσεις φορτηγού


 

Β. ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ

δηλ.: καύσιμα, ελαστικά, λιπαντικά, αναλώσιμα (φίλτρα, ιμάντες, λαμπτήρες), τακτικές επισκευές (service) και συντηρήσεις.
Η αντικατάσταση εξαρτημάτων π.χ. δίσκοι πλατό υπολογίζονται ανάλογα ανά τριετία, 4ετία, 5ετία και διαιρούνται αντίστοιχα για να προκύψει το αντίστοιχο κόστος.


 

Γ. ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ

δηλ.: κόστος ατυχημάτων, κόστος κλήσεων για παραβάσεις, τυχόν αβαρίες.

 


 

  • ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟΥ:


Συνολικές ώρες αναμονής / φόρτωσης/εκφόρτωσης, ώρες ταξιδιού x (σταθερό κόστος ανά εργάσιμη ώρα) + (μεταβλητό κόστος ανά χλμ) x (μήκος διαδρομής σε χλμ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου