9 Μαΐου 2011

Commission adopts rules.

"Commission adopts rules to standardise data on fares and timetables, meaning ticketing information will be interoperable throughout the EU. In 2012 new rules will standardise IT systems."
Πηγή: http://europa.eu/news/index_en.htm  

Τι ακριβώς σημαίνει το παραπάνω; Σημαίνει πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κυβέρνηση) σε ένα περίπου χρόνο από τώρα θα οργανώσει τις σιδηροδρομικές μεταφορές με ένα νέο διευρωπαϊκό σύστημα πληροφορικής. Με αυτό τον τρόπο όλες οι μεταφορές προσωπικού (σε πρώτη φάση), θα μπορούν να προγραμματιστούν από οποιονδήποτε ευρωπαίο πολίτη ή μη θελήση να τις χρησιμοποιήση για την μετακίνηση του, έχοντας κοινή βάση το κόστος του εισητηρίου του και το στάνταρ σέρβις που θα παρέχεται ανεξάρτητα από την Ευρωπαϊκή χώρα που θα βρίσκεται.

Το οποίο πάει να πει ότι ότι ο χ, ψ, τουρίστας που θα έρθει στο αεροδρόμιο θα έχει κλείσει πριν το ειτήριο για Λουτράκι, από εκεί για Χαλκίδα και ύστερα Πειραιά σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, ώρες και τιμές σε μια πλατφόρμα κοινή από όπου και αν το κάνει και για όπου θέλει να πάει. Οι τιμές βέβαια θα είναι ίδιες για τα ίδια χιλιόμετρα σε οπoιοδήποτε μέρος τις Ευρώπης, πράγμα το οποίο δεν συμβαίνει με τους μισθούς! Οι μισθοί στην βόρεια και κεντρική ευρώπη είναι 20 - 60 της εκατό μεγαλύτερη των ελλήνων (ρωτήστε όποιον ταξιδιάρη θέλετε). Ενώ δηλαδή το τρένο θα τα παίρνει τα χρήματα και θα προσφέρει υπηρεσίες το ίδιο δεν θα συμβαίνει με τα λεωφορεία, ειδικά με τις τιμές του πετρελαίου στην χώρα μας. Αυτό θα συμβεί το καλοκαίρι του 2012 στις επιβατικές μεταφορές, ένα χρόνο δηλαδή πριν την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, το 2013 πάλι το καλοκαίρι.

Τι σημαίνει αυτό; Αν δεχθώ οτι οι κινήσεις στις μεταφορές ακολουθούν η μια την άλλη με πρώτες τις επιβατικές, τι απομένει; τα φορτία. Χωρίς καμία οργάνωση οι Έλληνες μεταφορείς για ακόμη μια φορά θα πρέπει να ξεπεράσουν τον εαυτό τους και να ανταγωνιστούν τον οργανισμό σιδηροδρόμων ελλάδος. Πράγμα αδύνατον αφού δεν υπάρχει ανταγωνιστής, ούτε καν μικρός (δες Ιταλία GTS). Χωρίς λοιπόν υποδομές σε πλήρως ανταγωνιστικό περιβάλλον με έναν ακόμη παίχτη, τον σιδηρόδρομο θα κληθούν σε νέα βάση (ευρο4-5 αυτοκίνητο, πιο εκπαιδευμένους οδηγούς-ΠΕΙ, ADR) να "παίξουν μπάλα". Αυτό θα συμβεί πριν καλά καλά ακόμη μπορέσουν να λύσουν το πρόβλημα του κοστολογίου τους. Πρόβλημα που οι έλληνες μεταφορείς συνεχίζουν να μετακοιλούν στους οδηγούς τους ανίκανοι να βρούν άλλη λύση. Λύση αναγκαία και άμεση που πρέπει να προέρχεται από στελέχη ικανά με πλήρως θεωρητικό υπόβαθρο και λιγότερη επαφή με το αντικείμενο μιας και όπως φαίνεται η τριβή με τον συγκεκριμένο χώρο στην χώρα μας αν μη τη άλλο σου δίνει περισσότερα από όσα παίρνει.

Για τους οδηγούς το περιβάλλον εξιγιένεται. Ήδη από διετίας οι έλληνες οδηγοί που βγαίνουν εκτός ελλάδος εργάζονται κατά 60 τοις εκατό σε μη ελληνικές εταιρείες με τους νέους και κοντά στην σύνταξη να απασχολούνται στις δύο τρεις μεγάλες ελληνικές μεταφορικές. Ακόμα και αυτό το ποσοστό από ότι ακούω μετά από την σύσταση του νέου ευρωπαϊκού "οαεδ" έχει αρχίσει να μειώνεται.

Πιστεύω πως αν τα πράγματα συνεχίσουν έτσι και τέλος πάρουν την μορφή που περιγράφω παραπάνω θα είναι πλέον πολύ δύσκολο για τους έλληνες να διατηρήσουν τα φορτία τους. Τα φορτία που θα διατηρηθούν θα είναι αυτά που δεν θέλει κανένας και θα καταλήξουν να τα κάνουν οι λίγοι αυτοκινηστές που θα εργάζονται μόνοι τους με μισθό οδηγού και φορτηγά παρτάλια. Από την άλλη πλευρά οι εργαζόμενοι μισθωτοί οδηγοί θα πρέπει να επενδύσουν στις γνώσεις τους και στην εμπειρία τους και να απαιτήσουν συνθήκες εργασίας και μισθούς ανάλογους του νέου περιβάλλοντος που διαγράφεται. Η επιμονή στον βρώμικο, κακομοίρη μη επαγγελματία οδηγό πρέπει να σταματήση. Μέσα σε πολυτελή οχήματα, με όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ανά χείρας, σε σύγχρονους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητα και επαγγεματική συμπεριφορά, γνωρίζοντας το αναγνωρισμένο έργο που προσφέρει ο έλληνας οδηγός θα σταθεί στο ύψος του και θα προσφέρει τις υπηρεσίες του. Αυτή πιστεύω πρέπει να είναι η λύση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου