17 Μαρτίου 2016

1992-2016 Εμπορευματικές Μεταφορές - Δράσεις και Αποτελέσματα

  Στα Τιμόνια υπάρχει μια ανάρτηση που εξηγεί τι είναι τα κανάλια διανομής - logistics 3pl, 4pl κτλ. Τα ίδια κανάλια διανομής που υπάρχουν στην αλυσίδα προσφοράς -και κάνουν το καλό και φέρνουν το ψωμάκι στο τραπέζι των οικογενειών- υπάρχουν και για έναν άλλο όχι τόσο καλό λόγο. Θα εξηγήσω γιατί το λέω αυτό παρακάτω. 
Γυρίζω λίγο πίσω σε μια ανάρτηση στην Κόκκινη Νταλίκα το 2010 για το θέμα της απελευθέρωσης των εμπορικών μεταφορών  (Νόμος 3887/2010). Από τότε μέχρι σήμερα τι έχει γίνει; Πολύ λίγα στα χαρτιά, τίποτα στην πράξη. Πόσες εταιρείες έχουν δημιουργηθεί με βάση αυτόν τον νόμο; Με βάση μια μικρή έρευνα στο ίντερνετ καμία! Επειδή όμως σε τούτο τον τόπο όλα έχουν να κάνουν με το κράτος και τις επιδοτήσεις υπάρχει και άλλος τρόπος να το βρούμε.
 "Στην Ελλάδα υπάρχουν 35.000 μεταφορικές επιχειρήσεις. Αυτές οι επιχειρήσεις εκτελούν μεταφορικό έργο και έχουν ιδιόκτητα αυτοκίνητα Δ.Χ. Από αυτές 22.000 είναι εθνικών μεταφορών, 10.000 είναι νομαρχιακά 2.000 είναι διεθνών μεταφορών και τα υπόλοιπα είναι βυτιοφόρα. Οι εθνικές οδικές μεταφορές αναλογούν στο 98% των μεταφορών σε σχέση με τα λοιπά μέσα που εκτελούν μεταφορές στο εσωτερικό της χώρας και συμβάλουν στο συνολικό κόστος των εμπορευμάτων. Από το σύνολο των αυτοκινητιστών μόνο το 5% περίπου είναι οργανωμένο σε εταιρείες και μόνο το 1% σε Α.Ε και ΕΠΕ."
Πιο κάτω επίσης λέει:
"Η κυβέρνηση με τους Νόμους 3887/10 και 4038/12 στοχεύει να αλλάξει το υπάρχον καθεστώς και με συγκεκριμένα κίνητρα να βοηθήσει στην ίδρυση μεταφορικών επιχειρήσεων, την οργάνωση των μεταφορών με σύγχρονες εγκαταστάσεις (αποθήκες, logistics, πάρκινγκ, κλπ.). Γιαυτό και οι επενδύσεις στον εκσυγχρονισμό του χερσαίου εμπορευματικού μεταφορικού έργου, είναι πλέον μονόδρομος αν λάβουμε υπόψη και το γεγονός πως μέχρι σήμερα ο τομέας αυτός της εθνικής μας οικονομίας, αν και συμμετέχει σε ποσοστό 7% στο Α.Ε.Π. της χώρας, δεν έχει ενισχυθεί από κανένα εθνικό ή ευρωπαϊκό πρόγραμμα."
Το ποσό της ενίσχυσης - επιδότησης ανέρχεται σε ύψος στα 30.000.000 που όπως το αντιλαμβάνομαι θα μοιραστεί στο 6% τον επιχειρήσεων που εμπίπτουν στο νόμο 3887/2010.
 Άρα και για να απαντήσω στο αρχικό ερώτημα της άναρχης πλευράς των καναλιών διανομής: 1750 περίπου επιχειρήσεις θα μοιραστούν τον μποναμά που η κυβέρνηση δίνει από τον κορβανά της Ε.Ε. για να προωθήσει αυτά που δεν έγιναν επειδή η οικονομία πάει χάλια και τα ΑΜΕΑ έχουν προβλήματα. (Διαβάστε και θα καταλάβετε την Υπουργική Απόφαση). Αυτές οι 1750 επιχειρήσεις θεωρούνται ότι εμπίπτουν στον νόμο 3887/2010 και αξιοποιούν τα κριτήρια χρηματοδότησης. Τώρα μένει να δούμε ποιες από αυτές θα λάβουν συμμετοχή και τελικά ποιες θα πάρουν χρήματα για να βγάλουμε εκ νέου συμπέρασμα.
 Για εμένα αυτό που συμβαίνει είναι τελείως παράλογο και δεν το καταλαβαίνω. Χρησιμοποιούνται πάλι οι γνωστοί ημέτεροι για να τροφοδοτηθεί με ζεστό χρήμα μια αγορά που παραπαίει και μετά αναρωτιόμαστε: 
Πως εταιρείες που βουλιάζουν επανέρχονται από το πουθενά στον αφρό; 
Γιατί δεν υπάρχουν απόφοιτοι σχολών στον κλάδο; 
Γιατί υπάρχουν ακόμα μπουζούκια γεμάτα πελάτες; και 
Γιατί η οικονομία δεν τραβάει μπροστά αφού υπάρχουν τόσο καλά παιδιά που συνεργαζόμαστε άψογα!
 Δεν είμαι νομικός και τον νόμο 3887/2010  θα αφήσω να τον κρίνουν αυτοί που γνωρίζουν καλύτερα αλλά το να επανα- χρηματοδοτήτε ένα σάπιο (κατά την γνώμη μου) σύστημα από  -τους συνδικαλιστές και τους αποτυχημένους επιχειρηματίες -κομματικούς ακόλουθους, αυτό νομίζω κανένα λογικό μυαλό δεν το χωράει. 
Κυβερνητική δεν έχω διαβάσει ποτέ μου αλλά το να χρησιμοποιείς πάλι τα ίδια κανάλια διανομής που στο παρελθόν επανειλημμένα απέτυχαν δεν νομίζω να μας βγάλει από καμία κρίση. 
 Το κράτος οφείλει να ρυθμίζει τον υγιή ανταγωνισμό και να επεμβαίνει ώστε να διορθώνονται αδικίες. Εδώ είναι Ευρώπη. Το να δώσεις σε μια Α.Ε ζωή για έξι μήνες δεν λέει κάτι. Το να αφήσεις το πεδίο ανοιχτό για μια Α.Ε. που θα δημιουργήσει 800 θέσεις εργασίας αυτό λέει πολλά. Αυτά τα χρήματα που δίνετε δεν προορίζονται για αυτούς τους ανθρώπους. Πιστεύω πως αν είναι ανάγκη να φτιάξεις ένα εμπορευματικό κέντρο μπορείς αν έχεις θέληση, να το κάνεις και μόνος σου χωρίς κλάψες, πολλά λόγια και επιχορηγήσεις. Δεν πρόκειται να κρίνω κανέναν για αυτό. Τα έργα (όταν ολοκληρώνονται) μένουν πάντα θετικά στην μνήμη των ανθρώπων. 


Ο νόμος 3887/2010 βρίσκετε εδώ: triktruck.blogspot.gr/2011/11/3887-2010.html
και η Υπουργική απόφαση και  ο ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣΟ∆ΗΓΟΣΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ«ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΧΕΡΣΑΙΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ Ο∆ΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ»Μετακινούμε την Ελλάδα με ασφάλεια και σεβασμό στο περιβάλλον ∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2015

Τα σχόλια και οι παρατηρήσεις είναι πάντα ευπρόσδεκτα. Μπορείτε να ποστάρετε το σχόλιό σας από κάτω από την δημοσίευση ή στην κόκκινη νταλίκα στο φεϊσμπούκ. 
{Όσα γράφονται στο παρόν blog αφορούν προσωπικές σκέψεις και απόψεις μου. Δεν είμαι και δεν πρέπει να με θεωρείτε υπεύθυνο για όποια τυχόν παρερμηνεία ή παράληψη. Για επικοινωνία το email: kokkinidalika@yahoo.gr}


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου