9 Μαΐου 2016

To Μέλλον της Αυτοκίνησης

Το μέλλον -όπως το σκέφτονται οι ειδικοί- και όσο αφορά την αυτοκίνηση δεν ξεχωρίζει τα αυτοκίνητα από τα φορτηγά.  Είναι για όλα το ίδιο και αφορά κυρίως την αύξηση της αυτονομίας, την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, την αποβολή του θερμικού κινητήρα και ενσωμάτωση εναλλακτικών μορφών καυσίμου. Επίσης αλλάζει σχεδιαστικά η όψη των αυτοκινήτων ενώ διαμορφώνεται "στο πιο φιλικό", το εσωτερικό τους διαμέρισμα και ο θάλαμος των επιβατών.
Δύσκολο είναι το έργο όλων όσοι οραματίζονται το «αύριο» της αυτοκίνησης, τόσο μέσα στην αυτοκινητοβιομηχανία όσο και από την πλευρά εκείνων που νομοθετούν προκειμένου να διαμορφώσουν τις μελλοντικές ενεργειακές ανάγκες, να βελτιώσουν το περιβάλλον και, φυσικά, να εξασφαλίσουν τη μείωση των επιπτώσεων από τα τροχαία ατυχήματα.

Τα πράγματα ήταν διαφορετικά τη δεκαετία του '50 και του '60, όταν το αυτοκίνητο ήταν ακόμη απρόσιτο για τους πολλούς, το πετρέλαιο έρεε άφθονο και τα θέματα του περιβάλλοντος δεν είχαν αρχίσει να απασχολούν τον κόσμο.
Στο μισό αιώνα κλιμακούμενης ευμάρειας που μεσολάβησε, μπορεί το αυτοκίνητο να έχασε μέρος από τη γοητεία του, αλλά μεταμορφώθηκε σε ένα πολύ πιο περίπλοκο και εξελιγμένο προϊόν απ' όσο θα μπορούσε να φανταστεί κανείς. Το ότι ένα αυτοκίνητο θα μπορεί να κινείται μόνο του μέσα στην κυκλοφορία, να αντιλαμβάνεται τους πιθανούς κινδύνους και στη συνέχεια να παρκάρει χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού είναι κάτι που θα μας φαινόταν τραβηγμένο ακόμα και πέντε χρόνια πριν.



Κάθε εταιρεία προσπαθεί να προβάλει κάθε ξεχωριστή καινοτομία ως εξέλιξη ενώ το μέλλον προβλέπει την ενσωμάτωση όλων με μόνο κριτήριο την λειτουργικότητα. Ξεχωριστά όμως τα οφέλη όταν υπάρχει διάτμηση του αγοραστικού κοινού αλλά και λογικό αφού τα "άγχη" της μεταφοράς εμπορευμάτων είναι διαφορετικά από αυτά της μεταφοράς επιβατών.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, το μέλλον της αυτοκίνησης είναι τα οχήματα χωρίς οδηγό, τα οποία θα «κατακλύσουν» τις αγορές τα επόμενα χρόνια, ενώ τα μερίδια αγοράς που αφορούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να φτάσουν και τα 42 δισ. ευρώ το 2025.

Μάλιστα, πάρα πολλές εταιρείες επί του παρόντος ασχολούνται με την κίνηση οχημάτων χωρίς τη συνδρομή του οδηγού (αυτόνομη οδήγηση), παρουσιάζοντας νέα project, τα οποία -όταν το επιτρέψουν οι νόμοι της Ε.Ε. και της Αμερικής- φαίνεται ότι θα μπουν στην παραγωγή.


Truck Platooning




Ένας στόλος από αυτο-οδηγούμενα φορτηγά έφτασε στο Ολλανδικό λιμάνι Maasvlakte, ολοκληρώνοντας ένα μεγάλο ταξίδι που, σύμφωνα με τους διοργανωτές, επιδεικνύει το μέλλον των μεταφορών στην Ευρώπη.

Το εγχείρημα λέγεται European Truck Platooning Challenge και περιλαμβάνει φορτηγά από έξι διαφορετικούς κατασκευαστές, τα οποία ταξιδεύουν σε μικρές ομάδες. Ο οδηγός του μπροστινού οχήματος κάθε ομάδας καθορίζει την ταχύτητα και τη διαδρομή, ενώ τα υπόλοιπα οχήματα ακολουθούν αυτόματα, καθώς μια σύνδεση WiFi συγχρονίζει το φρενάρισμα και την επιτάχυνση (όχι όμως και τον χειρισμό του τιμονιού).




Το συγκεκριμένο σύστημα δεν είναι ακόμη πλήρως αυτόνομο, όμως συνοδεύεται από μια σειρά από οφέλη. Συγκεκριμένα, το Platooning, όπως αποκαλείται, μπορεί να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τα ατυχήματα και την κατανάλωση καυσίμων.






Σύμφωνα με την Ολλανδική εταιρεία ερευνών TNO, κάθε φορτηγό της ομάδας καταναλώνει, κατά μέσο όρο, 10% λιγότερα καύσιμα ανά ταξίδι. Ακόμη, εκτιμάται ότι το 90% των τροχαίων δυστυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, επομένως η αυτοματοποίηση της διαδικασίας αναμένεται να προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια.


Στις δοκιμές αξιοποιήθηκαν οχήματα της Daimler, της Volvo και της Scania, όμως κάθε ομάδα είχε διαφορετική αφετηρία. Η ομάδα των φορτηγών της Scania διένυσε πάνω από 2.000 χιλιόμετρα, περνώντας από τη Σουηδία, τη Δανία και τη Γερμανία, προτού φτάσει στην Ολλανδία. Σε κάθε όχημα υπήρχε ένας οδηγός, σε περίπτωση που ήταν αναγκαία η παρέμβασή του.




Η Platoon Challenge λοιπόν στέφθηκε από επιτυχία, όμως το σημαντικό κομμάτι είναι η έγκριση του συγκεκριμένου συστήματος από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και τους ρυθμιστικούς φορείς. Είναι απαραίτητος ο καθορισμός κανόνων για τα αυτο-οδηγούμενα φορτηγά, οι οποίοι θα ισχύουν για αρκετές χώρες.

Volvo: «σκεπτόμενα» φορτηγά του μέλλοντος!


Σύμφωνα με το στρατηγικό πλάνο της Volvo Trucks και τις τεχνολογικές καινοτομίες που προωθεί, στο προσεχές μέλλον τα φορτηγά θα διαθέτουν την απαραίτητη τεχνική νοημοσύνη για την πραγματοποίηση πολλαπλών λειτουργιών.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει η Volvo Trucks, στην παρούσα φάση περισσότερα από 175.000 φορτηγά της σουηδικής εταιρείας που κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο της Ευρώπης είναι συνδεδεμένα με το διαδίκτυο. Εξ αυτών, αρκετά είναι σε θέση να στείλουν πληροφορίες που αφορούν στην συντήρηση τους σε πραγματικό χρόνο ενώ, σε αρκετές περιπτώσεις, ορισμένες από τις εργασίες συντήρησης που απαιτούνται, μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσω του διαδικτύου, από απόσταση.
Σε λίγα μόλις χρόνια από τώρα, ένα φορτηγό θα είναι σε θέση να ελέγχει την κατάσταση του χωρίς εξωτερικές παρεμβάσεις προκειμένου να διασφαλίζει πως οι διαδικασίες για την επισκευή και τη συντήρηση του, θα είναι πιο αποδοτικές και λιγότερο χρονοβόρες.
Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε πως το φορτηγό θα είναι σε θέση να προγραμματίζει μόνο του τις επισκέψεις του σε κάποιο συνεργείο, να ενημερώνει για την ανάγκη ύπαρξης –συγκεκριμένης ειδικότητας- τεχνικών (ηλεκτρονικά συστήματα, ελαστικά κ.ο.κ.) καθώς να παραγγέλνει τα απαιτούμενα αναλώσιμα και ανταλλακτικά που θα χρειαστεί. Με αυτόν τον τρόπο, οι εργασίες συντήρησης ή επισκευής του οχήματος, θα μπορούν να ενταχθούν καλύτερα στο χρονοδιάγραμμα χρήσης του οχήματος, π.χ. κατά τη διάρκεια που οδηγός επιβάλλεται να πραγματοποιήσει το προγραμματισμένο διάλλειμα του κ.ο.κ.
Επιπρόσθετα, το ίδιο το φορτηγό θα μπορεί να επιλέξει και να πραγματοποιήσει συγκεκριμένες διαδικασίες συντήρησης του, όπως για παράδειγμα η αναβάθμιση του λογισμικού σε κάποιο από τα ηλεκτρονικά του συστήματα.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο των φορτηγών του –όχι και τόσο μακρινού- μέλλοντος θα είναι η ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία εκδόσεων και η απόλυτη συμβατότητα με την χρήση για την οποία προορίζονται, τον τρόπο οδήγησης του εκάστοτε οδηγού κ.ο.κ.
Παράλληλα, η χρήση της τηλεματικής (συνδυασμός πληροφορικής και επικοινωνιών) θα παρέχει στα φορτηγά οχήματα τη δυνατότητα να επικοινωνούν σε πραγματικό χρόνο με τους υπολοίπους χρήστες του δρόμου, ανταλλάσσοντας σημαντικές πληροφορίες.
Για παράδειγμα, θα μπορούν να ενημερώνονται άμεσα για τις υπάρχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες και να μεταβάλλουν το δρομολόγιο που ακολουθούν προκειμένου να αποφύγουν σημεία με έντονο κυκλοφοριακό φόρτο, θα μπορούν να στείλουν μηνύματα με υποδείξεις σημείων που εμφανίζουν πιθανούς κινδύνους στα άλλα οχήματα κ.ά.

 Kmaz
Στη δημιουργία μη επανδρωμένων οχημάτων προχωρά η ρωσική εταιρεία παραγωγής φορτηγών αυτοκινήτων KAMAZ σε συνεργασία με την ρωσική εταιρεία λογισμικού Cognitive Technologies.
Η επένδυση στο συγκεκριμένο πρότζεκτ φτάνει τα 12 δισ. ρούβλια, ενώ το πρώτο λειτουργικό μοντέλο αναμένεται να είναι έτοιμο το καλοκαίρι του 2015.
Για το μη επανδρωμένο KAMAZ η Cognitive Technologies θα δημιουργήσει μια αυτόματη μονάδα ελέγχου, η οποία θα επιτρέπει στο όχημα να κινείται υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, ακόμα και με την απουσία οδικών διαγραμμίσεων.

Ήδη από το 2017 σχεδιάζεται να ξεκινήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα με τη χρήση τέτοιων φορτηγών στους δρόμους του Ταταρστάν. Σημειώνεται ότι για την κυκλοφορία στις ρωσικές ειδικές καιρικές συνθήκες οι ειδικοί καλούνται να δημιουργήσουν ένα πολύ πιο σύνθετο σύστημα από ό, τι οι ξένοι ομόλογοί τους, οι οποίοι μπορούν να βασίζονται στη λειτουργία του εξοπλισμού υπό ευνοϊκές συνθήκες οδήγησης.
Σύμφωνα με τους σχεδιαστές, το μη επανδρωμένο όχημα θα είναι πολύ ασφαλέστερο από τα συνηθισμένα. Ο χρόνος της ηλεκτρονικής αντίδρασης σε οποιαδήποτε αλλαγή στο οδόστρωμα δεν θα υπερβαίνει 0,3 δευτερόλεπτα, θα είναι δηλαδή σημαντικά ταχύτερος από την αντίδραση ακόμη και ενός πολύ έμπειρου οδηγού.

Daimler
Η
Daimler αλλάζει τον κλάδο των μεταφορών καθώς έλαβε το «πράσινο φως» στις ΗΠΑ για την κυκλοφορία δύο αυτόνομων φορτηγών μέσω εκπαιδευτικού προγράμματος δημιουργώντας νέα «καθήκοντα» για τους οδηγούς τους.
Στο αυτοδύναμο φορτηγό ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά στο κάθισμα και την διαδικασία της οδήγησης αναλαμβάνουν οι ηλεκτρονικές μονάδες που διαθέτει το φορτηγό με αποτέλεσμα ο μέχρι πρότινος «κυρίαρχος» της οδήγησης να μπορεί ελεύθερα να τηλεφωνεί σε πελάτες, να διαβάζει στο tablet ή να αναθεωρεί το πρόγραμμα παραδόσεων.
Η αρχή έγινε στη Νεβάδα όπου τα φορτηγά της Daimler έχουν κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας και σύμφωνα με την εταιρεία αυτή είναι μόνο η αρχή.
Το περίπου το 90 τοις εκατό των τροχαίων ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος. Τα αυτόνομα φορτηγά θα μπορούσαν να μειώσουν το συγκεκριμένο ποσοστό σε μεγάλο βαθμό, ιδίως καθώς οι όγκοι παγκόσμιες εμπορευματικές μεταφορές αναμένεται να τριπλασιαστεί έως το 2050.

TESLA
Ο Elon Musk της Tesla μιλά για το μέλλον της αυτοκίνησης, ενώ σημειώνει ότι τα αυτόνομα οχήματα θα κυκλοφορούν στη Αμερική μέσα στα επόμενα δύο έτη.

Σύμφωνα με τον Elon Musk, τα οχήματα της Tesla που είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αυτόνομης κίνησης θα βρίσκονται σε πλήρη κυκλοφορία από τη Νέα Υόρκη έως και το Λος Άντζελες εντός του 2018. Ένα άλλο στοιχείο που σημείωσε ο Elon Musk είναι ότι αποτελεί κοινό μυστικό ότι
η Apple ετοιμάζει το δικό της όχημα, ειδικά εάν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός ότι μια εταιρεία δεν προσλαμβάνει τυχαία και χωρίς λόγο 1.000 περίπου μηχανικούς οχημάτων.

Για τον Elon Musk, πάντως, η εμπλοκή της Apple στην κατηγορία των οχημάτων δεν αποτελεί απειλή, μιας και η Tesla φαίνεται να ενδιαφέρεται να δει όσο το δυνατόν περισσότερους παίκτες να μπαίνουν στην κατηγορία προκειμένου να δημιουργηθεί περαιτέρω ανάπτυξη της χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πάντως, η Tesla συνεχίζει να εξοπλίζει τα δικά της οχήματα με ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, όπως είναι το Summon feature, που θα επιτρέπει στον οδηγό να καλεί το όχημά του και αυτό να έρχεται να τον συναντήσει, κινούμενο εντελώς αυτόνομα για μεγάλες αποστάσεις. Στην παρούσα φάση το χαρακτηριστικό αυτό λειτουργεί μόνο σε κοντινές αποστάσεις, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει στο μέλλον.


BMW
Η Βmw ενσωματώνει νέες τεχνολογίες στα αυτοκίνητά της ενώ το εσωτερικό είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα και ανανεώσιμα υλικά και σίγουρα δεν θυμίζει σε τίποτα τα εσωτερικά των αυτοκινήτων του σήμερα. Το ταμπλό δεν διαθέτει καμία οθόνη αφού όλα προβάλλονται με head-up display στον μπροστινό ανεμοθώρακα. Διαθέτει το Alive Geometry που εκτείνεται σε ορισμένα εσωτερικά και εξωτερικά πάνελ, με τα τρίγωνα στο πάνω μέρος του ταμπλό να αναβοσβήνουν ανάλογα με το τι συμβαίνει γύρω από το αυτοκίνητο.
Το BMW Vision Next 100 concept διαθέτει δύο νέες λειτουργίες οδήγησης. Τα Boost και Ease. Το πρώτο ενεργοποιείται όταν ο οδηγός έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, με το Vision Next 100 concept να κάνει ότι μπορεί για να αυξήσει την εμπειρία και την ευαισθητοποίηση του οδηγού. Χρησιμοποιεί το Alive Geometry για να δείξει την καλύτερη γραμμή, ή και να προειδοποιήσει τον οδηγό για άλλα αυτοκίνητα, ενσωματώνοντας όλες τις τρέχουσες ενεργές τεχνολογίας ασφάλειας. Σύμφωνα με την BMW, ο τρόπος αυτός λειτουργίας επιτρέπει στον οδηγό να βελτιώσει τις ικανότητές τους ως οδηγό, και όχι μόνο να πηγαίνει πιο γρήγορα.

Στην λειτουργία Ease, το τιμόνι μαζεύεται, με το BMW Vision Next 100 concept να κινείται αυτόνομα και τον οδηγό να χαλαρώνει στο κάθισμα του. Το αυτοκίνητο προβλέπει το φρενάρισμα αλλά και τις στροφές, με το Alive Geometry, αποτελούμενο από 800 κομμάτια να ενημερώνει τους επιβάτες. Εξωτερικά, τα φωτιστικά σώματα, αλλά και τα φώτα στη γρίλια, ενημερώνουν τους άλλους οδηγούς σε τι λειτουργία οδήγησης βρίσκεται το πρωτότυπο. Ωστόσο, στην επιλογή Ease, ο οδηγός εξακολουθεί να έχει την επιλογή να οδηγήσει το αυτοκίνητο όποτε το θελήσει.

Το BMW στο Vision Next 100 concept έχει τοποθετήσει την λειτουργία Companion, στην οποία ένας πεζός θα γνωρίζει πότε είναι ασφαλές να περάσει μπροστά από το όχημα, μέσω ενός πράσινου φωτός.


Toyota
Μια ομάδα φοιτητών του Διεθνούς Κέντρου Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Κλέμσον των ΗΠΑ κατασκεύασε και παρουσίασε ένα κόνσεπτ όχημα για το 2020, το «uBOX».



Οι απόφοιτοι συνεργάστηκαν στενά με την ομάδα μηχανικών και τεχνικών της κορυφαίας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota για δυο χρόνια για να ολοκληρώσουν αυτό το καινοτόμο και ευέλικτο αυτοκίνητο.
Σημαντική πρωτοπορία του οχήματος η ξεχωριστή διαδικασία εξόλκευσης, κατά την οποία οι νέοι μηχανικοί κατάφεραν να αναπτύξουν το δέσιμο ανθρακονημάτων, με μέρη αλουμινίου, ώστε να υποστηριχθεί η τεράστια γυάλινη οροφή που διαθέτει το αμάξωμα.



Το τολμηρό, μυώδες και ξεχωριστό εξωτερικό του ντιζάιν του προσδίδει την ψευδαίσθηση της κίνησης ακόμη και όταν το όχημα παραμένει ακίνητο.
Την ίδια στιγμή ένα πολυμορφικό εσωτερικό δίνει την απαραίτητη ευελιξία που έχει ανάγκη η ζωή του σύγχρονου καταναλωτή και η χρήση του αυτοκινήτου στις μέρες μας.



Η εξατομίκευση είναι άλλο ένα πεδίο που οι σχεδιαστές έδωσαν βάρος, με πολλά από τα μέρη του εσωτερικού και όχι μόνο να μπορούν να επιλεχθούν από μια μεγάλη γκάμα εναλλακτικών -και με την βοήθεια της «3D-Printing» τεχνολογίας- δίνοντας έτσι το προσωποποιημένο αποτέλεσμα που κάνει το κάθε όχημα μοναδικό.



Το αυτοκίνητο θα κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που του χαρίζει γρήγορες επιταχύνσεις και μηδενικές εκπομπές ρύπων.


NISSAN
Η Nissan αποκαλύπτει μια συναρπαστική εκδοχή από το όραμά της για το μέλλον της αυτοκίνησης, σε συνεργασία με το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο των Foster + Partners.
Η συγκεκριμένη συνεργασία, μεταξύ του πρώτου σε πωλήσεις παγκοσμίως κατασκευαστή αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και του κορυφαίου στούντιο αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων του μέλλοντος, θα μπορούσε στην πραγματικότητα να είναι το ίδιο το αυτοκίνητο.



Εικονογραφημένο σε ένα εκπληκτικό βίντεο διάρκειας δύο λεπτών, που απεικονίζει τόσο το best-seller Nissan LEAF αλλά και το φουτουριστικό IDS Concept, το όραμα της Nissan παίρνει σάρκα και οστά, διερευνώντας πώς ο τρόπος της ζωής μας μπορεί να αλλάξει καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται.

Η συνεργασία αυτή που θα διαρκέσει για 12 μήνες, προσφέρει μια εικόνα του τι αναμένουμε από τη Nissan σε σχέση με το όραμά της για την Ευφυή Κινητικότητα : έναν κόσμο στον οποίο τα αυτοκίνητα αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους, καθώς οι πληθυσμοί υιοθετούν τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά και τις τεχνολογίες πιλοτικής οδήγησης.

Η σχεδιαστική μελέτη του σταθμού ανεφοδιασμού από το μέλλον, παρουσιάζεται στο φετινό 86ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ενώ περισσότερα για αυτόν μπορείτε να δείτε στη διεύθυνση.





Παρακάτω ο Γιώργος Μιχαήλ παραθέτει τις απόψεις του για το μέλλον της αυτοκίνησης σε συνέντευξη που πήραμε από το zougla.gr.
«Η ιστορία του θερμικού κινητήρα τείνει πια στην δύση της έστω και με επιβραδυντικούς ρυθμούς, όσο και αν τα συμφέροντα προσπαθούν πεισματικά να τον κρατήσουν στην ζωή.  Άραγε φτάνει στη «δύση» του ο θερμικός κινητήρας;
Η Ελλάδα λόγο των εξαιρετικών συγκριτικών της πλεονεκτημάτων (ΑΠΕ) θα μπορούσε να αποτελέσει μια από τις πρωτοπόρες χώρες που θα μπορούσε να ξεκινήσει πιλοτικά την εφαρμογή των νέων αυτών ελαφρών μεταφορικών μέσων. Τα μέσα αυτά είναι απείρως πιο συμβατά με τις σύγχρονες κοινωνικοπολιτικές και οικολογικές συνθήκες των ημερών μας.

Σε αυτή την αγωνιώδη αναζήτηση νέων εναλλακτικών ενεργειακών προτάσεων, πολύτιμος βοηθός, είναι η αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας, με την πληθώρα νέων τεχνικών μεθόδων και νέων σύνθετων υλικών, που μας βοηθούν να επιλύσουμε τα νέα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε. Βρισκόμαστε δηλαδή μπροστά στην ανάγκη μιας κοσμογονικής αλλαγής που είναι επιβεβλημένη εκ των πραγμάτων και που είτε το θέλουμε είτε όχι, θα αλλάξει ριζικά τα πάντα γύρω από την αυτοκίνηση και εν γένει τα μέσα μεταφοράς που μέχρι τώρα όλοι γνωρίζαμε.


Οδόστρωμα
Η Smart Highway, ο πρώτος δρόμος στον κόσμο που φωσφορίζει στο σκοτάδι βοηθά τους οδηγούς να έχουν την πλήρη εικόνα του οδοστρώματος ακόμη και τη νύχτα.







Πηγή:
  1. http://www.news.gr/auto/sto-timoni/article-wide/257354/o-stathmos-anefodiasmoy-apo-to-mellon.html
  2. http://freedrive.gr/index.php/site/article/1381/to-mellon-ths-aytokinhshs
  3. http://www.zougla.gr/automoto/news/agora/article/pos-vlepi-to-melon-tis-aftokinisis-o-sxediastis-aftokiniton-giorgos-mixail





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου